بسیاری از افراد وقتی که محصول یا کالایی را ارائه می کنند یا شرکتی را ثبت می کنند و نام آن محصول یا کالا را روی شرکت خود خواهند گذاشت بر این باور هستند که دیگر هیچ کس قادر نخواهد بود با نام برند یا شرکت آن ها فعالیت داشته باشد. ولی این باور اشتباه است.

در واقع ثبت برند یا ثبت شرکت باعث خواهد شد که شخص دیگری از نام کالا یا خدمات یا محصولی که شما ارائه می کنید استفاده نکند نام و برند شرکت شما فقط نامی حقوقی است که ثبت خواهد شد  و اگر بخواهید از نامی که برای برند و محصولات یا خدمات خود استفاده کرده اید حفاظت کنید باید خیلی سریع اقدام به ثبت برند و نام خود کنید ثبت شرکت تاثیر زیادی در گسترش کسب و کار و برند شما را دارد  در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

برای ثبت تغییرات شرکت چه کاری باید انجام داد؟

انواع شرکت

 

شرکت ها به دو دسته کلی شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم می شوند.

 

شرکت های تجاری

 

شرکت های تجاری انواعی از شرکت ها می باشند که زیر نظر قوانین و مقرارت تجارتی تشکیل می شوند.

هدف از تشکیل این شرکت ها جذب سود و منفعت و تقسیم آن بین تمام اعضا می باشد.

شرکت های تجاری به هفت دسته تقسیم می شوند.

  1. شرکت مختلط سهامی
  2. شرکت با مسئولیت محدود
  3. شرکت نسبی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت سهامی
  6. سرکت تضامنی
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت های تضامنی

شرکت های به خصوصی می باشند که برای انجام کار های تجاری بین 2 فرد یا چند فرد با مسئولیت های تضامنی تشکیل می گردد.

به این صورت که اگر دارایی شرکت در برطرف نمودن قرض ها و تعهدات شرکت کافی نبود هر یک از اعضای شرکت باید به تنهایی مسئولیت پرداخت تمام قروض و تعهدات شرکت را در مقابل افراد ثالث بر عهده بگیرند.

شرکت های با مسئولیت محدود

در شرکت های تجاری با مسئولیت محدود ، شرکت بین چند نفر از افراد برای انجام موارد تجاری و فعالیت های اقتصادی تشکیل شده است .

افرادی که قصد دارند یک شرکت بازرگانی را ثبت کنند اغلب شرکت های با مسئولیت محدود را انتخاب می کنند .

در ثبت شرکت با مسئولیت محدود هر کدام از شرکا بدون اینکه سرمایه خود را به سهام تقسیم کنند تنها به میزان سرمایه مشارکت داده  شده خود در امور شرکت ، مسئول قروض و تعهدات و دیگر موارد مالی و معنوی شرکت می کنند.

شرکت نسبی

شرکت های تجاری نسبی شرکت های می باشند که برای انجام کار های تجاری میان دو یا چند نفر تشکیل می شود در این شرکت ها مسئولیت هر کدام از شرکا به میزان بودجه و سرمایه ی آنان در شرکت است.

شرکت های نسبی از انواع شرکت های هستند که برای انجام فعالیت های اقتصادی سود آور  ، تحت نام به خصوص و مشخصی بیش از یک شخص ایجاد می می شوند.

شرکت های مختلط غیر سهامی

شرکت های مختلط غیر سهامی شرکت های هستند که برای انجام دادن کار های تجاری  میان حداقل یک یا چند نفر  شریک ضامن و حداقل یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می گردد.

شرکت سهامی

شرکت سهامی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارت است شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام.

در ادامه درباره این دو شرکت بیشتر خواهیم گفت.

  • شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام انواعی از شرکت های بازرگانی هستند که سرمایه آن به تعداد مختلفی قسمت به نام سهم قسمت می گردد .قسمتی از این سرمایه کل  که موسسان یا توان و یا قصد پرداخت آن را نداشته اند از طریق فروش سهام خاص به اشخاص مختلف فراهم می گردد.

  • شرکت سهامی خاص

این شرکت ها هم جز شرکت بازرگانی هستند شباهت های بسیاری میان شرکت های سهامی خاص و شرکت های سهامی عام است.

در ثبت شرکت سهامی خاص کلیه سرمایه شرکت به وسیله موسسین و اعضای اصلی ، تامین شده است.

برای ثبت این شرکت حداقل به 3 نفر نیاز است حداقل سرمایه برای ثبت یک شرکت سهامی خاص به میزان یک میلیون ریال است هچنین عناوین شغلی مانند رئیس هیئت مدیره ، مدیرعامل و نائب رئیس در شرکت های سهامی خاص الزامی است.

شرکت های تعاونی تولید و مصرف

آخرین نوع شرکت های تجاری شرکت های تجاری ، شرکت های تجاری تعاونی تولید مصرف می باشد این شرکت ها در بخش های مختلف مانند کشاورزی ، دامداری ، شیلات و صنایع مختلف و … می توانند فعالیت کنند.

در این شرکت ها بین 51 تا 100 درصد سرمایه اصلی و بنیان گذاری شده ، توسط اعضای که در شرکت هستند ، به شرکت واگذار می شود.

در این شرکت ها حداقل باید هفت نفر حضور داشته باشد.



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط