بعد از اینکه شرکت خود را ثبت کردید باید مهر مخصوص خودش را تهیه کنید این مهر بایستی در قسمت پایانی تمام اسناد و قرارداد های مربوط به شرکت درج شود.

و این نشان دهنده انجام عمل برای اشخاص حقیقی و حقوقی است.

قوانین مهر یک شرکت به این شکل است که اگر مهر هر شرکتی در پایان قراردادی ثبت شود مسئولیت خاصی برای اشخاص دارندگان امضاء به وجود نمی آید.

پس تمام شرکت ها باید مهر شرکت را داشته باشند و در پایان تمام اسناد و قرارداد های که مربوط به شرکت است آن را ثبت کنند تا در نهایت با مشکل روبه رو نشوند.

در صورتی شرکت با مشکل روبه رو شود یا در شرکت کار غیر قانونی شود دفاتر پلمپ این مجموعه را پلمپ خواهند کرد.

ویژگی های مهر شرکت

مهر شرکت را می توان از لحاظ طراحی و از لحاظ ساخت به دسته بندی های مختلفی تقسیم کرد . چیزی که قابل توجه است قوانین خاصی برای ساخت مهر شرکت وجود ندارد برای مثال هیچ اجباری نیست که مهر شرکت باید دایره باشد یا مهر شرکت مستطیلی باشد ولی یک سری ویژگی ها مهر شرکت  در ساخت آن باید رعایت شود که به شرح زیر است :

 

 

  • نام شرکت :اولین اسم که در مهر باید درج شود باید نام شرکت باشد . نیازی به درج کلمه شرکت در مهر نیست. مثلا اگر اسم شرکت “ثبت رایزن” باشد لازم نیست که در مهر حتما ” شرکت ثبت رایزن ” قید شود. این نکته را در نظر داشته باشید بهتر است به خاطر منحصر به فرد بودن مهر ، نام کامل شرکت بدون حذفیات بر روی مهر درج گردد.
  • نوع شرکت : انواع شرکت ها در ایران به 7 دسته تقسیم می شوند در هنگام طراحی مهر شرکت معمولا درج خواهد شد که نشان دهنده اهداف اعضاء در آینده ، نوع فعالیت افراد ، میزان مسئولیت هر یک از شرکا و تعداد افراد عضو و … خواهد بود.
  • شماره ثبت شرکت: بعد از اینکه شرکت را ثبت کنید شماره مخصوصی به آن تعلق خواهد گرفت که همان شماره ثبت شرکت است و همانند نام شرکت منحصر به فرد و یکتا است شماره ثبت نشان دهنده اعتبار شرکت و قانونی بودن آن است و این اطمینان به افراد مختلف می دهد این شرکت رسمی ، ثبت شده و قابل اعتماد است .
  • لوگوی شرکت: لوگوی یک شرکت نماد هویت آن مجموعه است از لحاظ طراحی انواع مختلفی لوگو وجود دارد . لوگو تایپوگرافی ، لوگو مونوگرام ، لوگو تصویری و …از انواع لوگو های هستند که طرفدران زیادی دارند. در واقع درج لوگو شرکت در طراحی مهر و زیبایی بصری آن تاثیری زیادی دارد

 

مدارک مورد نیاز برای ساخت مهر شرکت

اگر شما شرکت خود را تازه تاسیس کرده اید و پیش از این دارای مهر نبوده است و برای انجام امور اداری  لازم است مهر شرکت را داشته باشید که برای این کار مدارک لازم دارید :

  • تصویر آگهی ثبت
  • تصویر اصل روزنامه رسمی شرکت
  • کارت ملی مدیر عامل شرکت یا یکی از اعضاء هیئت مدیره

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط