طراحی سایت به مراحل طراحی و ساخت یک پایگاه اینترنتی جهت اطلاع رسانی ،معرفی شرکت و ارائه محصولات و فروش آن محصول گفته می شود .

امروز جستجو در صفحات وب بسیار زیاد شده است به گونه ای که هر فرد برای اطلاع رسانی درباره هر چیزی یا برای تهیه وسایل مورد نیاز خود ابتدا در گوگل سرچ می کند پس شما با داشتن وب سایت و حضورتان در این صفحات باعث پیشرفت زیادی در کسب و کار شما خواهد بود زیرا با هر سرچ که افراد انجام می دهند کسب و کار تان به افراد زیادی معرفی خواهد شد که می توانند مشتریان شما شوند.

که بعد ها می توانید افزایش مشتری داشته باشید و درآمد بیشتری داشته باشید و پیشرفت کنید.

 

 

مزایای طراحی وب سایت

 

طراحی وب سایت دارای مزایای زیادی است که در کسب و کار شما تاثیر فراونی دارد

  • بدون محدودیت جغرافیایی

از مزایا طراحی وب سایت می توان به معرفی کسب و کار شما بدون محدویت جغرافیایی و زمانی اشاره کرد. به اینصورت که سایت شما می تواند به عنوان شعبه ای دیگر از کسب و کار شما محسوب شود که توانایی آن را دارد شما را در شهر های دیگه معرفی کند و محصول شما را به فروش برساند.

  • بیشتر دیده شدن

از مزایای دیگر طراحی سایت معرفی بیشتر شما در زمینه شغلی جدید است برای مثال شما شغلی جدید را راه اندازی کرده اید زیاد شناحته شده نیست یا محصولی را برای فروش دارید که زیاد شناخته شده نیست شما با داشتن سایت می توانید بیشتر معرفی شوید و محصولات و خدمات خود را معرفی نمایید.

  • قابلیت دسترسی بیشتر

حتی اگر کسب و کار شما دارای  یک دفتر بزرگ در یک مکان معروف باشد نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد چون این مکان فقط در محدوده خود شناخته شده است و تنها برای تعداد کمی از افراد قابل دسترسی است ولی فضای آنلاین مانند سایت در دسترس همه جهان می باشد و شما می توانید خود را به همه جهان معرفی کنید و محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.

  • افزایش اعتبار

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت افزایش اعتبار است امروزه با فعالیت اکثر مشاغل در صفحات وب و با معرفی کردن خود ثابت شده است که وب سایت باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد وجود سایت همچنین خواهد توانست اگاهی از نام تجاری یا برندینگ شما را افزایش دهد

  • کاهش هزینه

داشتن کسب و کار فیزیکی و سنتی هزینه ای زیادی مثل هزینه خرید ، دکور ، اجاره دفتر و … را به دنبال دارد شما می توانید با داشتن سایت بدون داشتن دفتر ، خدمات و محصولات خود را ارائه دهید.

  • همگام شدن با رقبا

امروزه کوچک ترین کسب و کار ها در فضای وب فعالیت دارند اگر شما از این بستر غافل بشید جدا از اینکه حجم زیادی از مشتریان خود را از دست می دهید از بازار رقابتی و رقبا جا می مانید.

  • بازار یابی گسترده

اگر کسب و کار سایت نداشته باشید تبلیغات و بازاریابی آن ها محدود به موقعیت جغرافیایی آن کسب و کار می شود اما وقتی افراد از طراحی سایت استفاده کنند این بازاریابی از نظر جغرافیایی نامحدود خواهد شد و مقرونه به صرفه خواهد بود.

  • به روز بودن

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت برای کسب و کار ها به روز بودن است . با طراحی سایت شما می توانید به راحتی کسب و کارتان را به روز کنید و اطلاعات جدیدی به آن اضافه کنید با این وجود دیگر نیازی به بیلبورد ندارید و به آسانی هر به روزرسانی که دارید در سایت اعمال کنید .

  • داشتن هویت

داشت سایت و فعالیت در فضای آنلاین به کسب و کار شما هویت خواهد بخشید اینکه افراد بتوانند از طریق بستر آنلاین با شما ارتباط برقرار کنند ، از خدمات شما استفاده کنند و محصولات شما را خریداری  کنند یکی از بزرگ ترین مزایی است هر کسب و کار می تواند داشته باشد.

 

انواع سایت

 

زمانی که در اینترنت نگاه می کنید اکثر سایت ها در یک دسته بندی های منظم و واضح قرار گرفته اند که هر کدام دستورالعمل و ویژگی های توصیه شده خاص خود را دارند و این باعث خواهد شد که هنگام طراحی سایت برای متناسب شدن با قالب ، به نتیجه برسید در ادامه انواع وب سایت ها را معرفی خواهیم کرد.

  • سایت های خبری ، وبلاگ ها

وبلاگ ها محبوب ترین انتخاب وب سایت برای افراد و خانواده های هستند که می خواهند رویداد های روزمرگی خود را مثل عروسی ، نوزاد ، سفر کردن یا لحظات دیگر زندگی را بایگانی کنند .

سایت های خبری هم از محبویت بالای برخوردار هستند که از جمله آنها می توان به سایت خبری ورزشی ، اقتصادی ، گردشگری ، علمی و … اشاره کرد.

  • سایت های تجاری و شرکتی

یک وب سایت تجاری خوب تمام اطلاعات ضروری در مورد یک شرکت را ارائه خواهد داد اطلاعاتی مانند بیوگرافی کوتاه کارکنان ، اطلاعات درباره محصولات ، تاریخچه تاسیس شرکت ، راه های تماس ، آدرس و … را  ارائه می دهد هدف از این کار آشنایی مردم با شرکت شما است و مشتاق کار با شما شوند شما همچنین در این سایت به هر سوال بازدید کنندگان می توانید جواب بدهید

به طور کلی هدف این است به مشتریان و مصرف کنندگان احتمالی در مورد کسب و کار خود  اطلاع رسانی کنید و آن ها را ترغیب به همکاری با شما کنند.

  • وب سایت های آموزشی

سایت های سازمان های آموزشی و ارائه دهنده دوره های آنلاین

هدف اصلی این سایت ها ارائه مطالب آموزش به بازدید گنندگان یا دادن اطلاعات مربوط به یک سازمان آموزشی به آنها است .

  • سایت های نمونه کار

این نوع وب سایت ها برای نمایش کار شما بسیار عالی هستند عکاسان ، مدل ها ،هنرمندان و … برای رخ کشیدن کار خود به مشتریان می توانند از چنین سایت استفاده کنند. در واقع این نوع وب سایت در مورد نمایش کار حرفه ای شما با هدف جلب مشتری است.

  • سایت های فروشگاهی ، تجارت الکترونیک

وب سایت هایی که کاربران می توانند در آن خرید کنند وب سایت های تجارت الکترونیک گفته می شود . همه از این وب سایت ها هزار بار استفاده کرده اند و این سایت ها برای هر کسب و کاری ضروری هستند سایت های فروشگاهی باید تمامی ویژگی های ضروری خرید مانند : نمایش موجودی ، سبد خرید و درگاه پرداخت را در وب سایت خود داشته باشند.

  • سایت های اشتراک گذاری عکس

سایت های زیادی وجود دارند که به شما اجازه می دهند تا عکس هایی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید .

  • سایت های شخصی

وب سایت های شخصی برای افرادی است که می خواهند به صورت آنلاین حضور داشته باشند تا نظرات خود را بیان کنند به فرصت های شغلی کمک کنند یا قصد آنها ایجاد برند شخصی باشد.

در اینجا برخی از انواع وب سایت ها را توضیح دادیم که جز محبوب ترین وب سایت ها بودند وب سایت های دیگر که می توان ّبه آن اشاره داشت سایت های ویکی ، وب سایت های سرگرمی ،مجله اینترنتی ،انجمن ها ، پخش ویدیو و …

 

 

چه کسب و کار هایی باید وب سایت داشته باشند؟

 

در گذشته داشتن وب سایت برای کسب و کار زیاد ضروری نبود زیرا مردم استفاده خاصی از اینترنت نداشتند و هنوز فروش اینترنتی باب نشده بود اما امروزه 80 درصد کاربران از طریق تلفن همراهی که در دست دارند در اینترنت به جستجوی خدمات یا محصولات مورد نظرشان می پردازند تا اطلاعاتی کسب کنند و سپس اقدام به خرید کنند.

اکثر کسانی که کسب و کار دارند تقریبا به وب سایت نیاز خواهند داشت تا با ایحاد وب سایت درآمد شان را افزایش دهند.

در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد چه کسب و کار هایی باید وب سایت داشته باشند

این کسب و کار ها و مشاغل می توانند وب سایت داشته باشند

 

  • فروشندگان محصولات
  • ارائه دهندگان خدمات
  • افرادی که به دنبال برند سازی هستند
  • بازاریابان محتوا
  • مشاغل دارای محصول یا خدمات
  • مشاغل چاپ و تبلیغات
  • مشاغل مشاوره
  • مراکز درمانی
  • و سایر کسب و کار ها

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط